[dd-parallax img=”palvelut-strategia-1-1.jpg” height=”600″ speed=”3″ z-index=”1″ mobile=”mobile-strategia.jpg”]
Strategia
[/dd-parallax]
Lukuisat yrittäjät Suomessa kamppailevat oman yrityksensä sosiaalisen median näkyvyyden kanssa. Jos heidän ongelmansa voitaisiin tiivistää muutamalla ranskalaisella viivalla, niin pääkohdat olisivat rohkeuden, resurssien ja strategian puute.
Rohkeuden puute ilmenee siinä, ettei uskalleta olla persoonallisia. Tällöin yritys helposti hukkuu sosiaalisessa mediassa harmaaseen massaan.
Resurssien puute puolestaan ilmenee siinä, ettei yrityksissä ole yksinkertaisesti tarpeeksi aikaa ja henkilökuntaa huolehtimaan sosiaalisen median markkinoinnista. Tällöin toiminta kannattaa siirtää yrityksen ulkopuolelle.
Kaikkein suurin ongelma on kuitenkin selkeän ja tavoitteellisen sosiaalisen median strategian puuttuminen. Tällöin yrityksen sosiaalisen median markkinointi tuppaa olemaan päämäärätöntä ja tehotonta.
Sosiaalisen median strategia on tarkkaan mietitty suunnitelma, joka määrittää missä sosiaalisen median kanavissa ja millä tavoin sinun yrityksesi kannattaa viestiä asiakkaidesi kanssa. Suunnitelma pohjautuu ymmärrykseen siitä, kuka on sinun yrityksesi asiakas ja miten tavoitat hänet sosiaalisen median välityksellä.
Kun ymmärrämme asiakastasi, voimme luoda juuri sellaiset sisällöt ja viestit, mitkä sitouttavat asiakkaat ostamaan sinun yrityksesi tuotteita ja palveluja.
Sosiaalisen median strategian laatiminen sopii sinulle, jos